2014. december 8., hétfő

Stúdió Monitor IX.

Kész vannak az analóg áramkörök tervei. Három + 1 lényeges részre bontható a teljes áramkör:


1. Bemeneti fokozat:


Ez a fokozat két részből áll:
  1. Szimmetrikus bemenet, hangerő szabályzás nélkül (stúdiós felhasználás), +4dBu  bemeneti érzékenységgel
  2. Aszimmetrikus bemenet, hangerő szabályzással (kommersz felhasználás), -10dBV bemeneti érzékenységgel (maximum hangerő állásnál)
A két rész között egy kapcsolóval lehet választani annak megfelelően, hogy milyen környezetben használjuk majd a hangsugárzót. Az aszimmetrikus vonalon aktív hangerőszabályzót alkalmazunk, hogy jobb együttfutású lineáris potmétert is fel tudjunk használni hangerőszabályzásra.


2. Rumpli szűrő:


Ez a fokozat elengedhetetlen stúdiós használat esetén, ugyanis az alacsony frekvenciás zajok (<20Hz) egyrészt a mély hangszórót veszélyeztethetik, másrészt a headroom-ot is jelentősen csökkentik. Mi egy 18dB/oktáv meredekségű felüláteresztő szűrőt terveztünk 20Hz-es határfrekvenciával. Egy ügyes trükkel két másik funkciót (bass roll-off állítás és 2dB-es low-shelf filter) is integráltunk ebbe a fokozatba.


3. Aktív váltó:



A lelke a teljes áramkörnek az aktív váltó rész. Hagyományosnak mondható Sallen-Key topológiára épülő filtereket használunk, természetesen egyedi tervezéssel.


+1. Kimeneti szintszabályzók:

Ehhez kapcsolási rajzot nem mellékeltünk, hisz egyszerű, bufferelt feszültségosztókról beszélünk amelyek állíthatóak lesznek attól függően milyen végerősítőket használunk.


A teljes áramkör tervezése közben nagy hangsúlyt fektettünk az alacsony zajszintre, alacsony torzításra. A műveleti erősítőket és passzív alkatrészeket is ennek megfelelően választjuk ki. A fizikai megvalósítás során külön-külön megépítjük és teszteljük/mérjük az egyes fokozatokat. 

A következő bejegyzésünkben ezt a lépést szeretnénk bemutatni.

Folyt. köv. ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.